11.6.2018

Seikkailun alku

"Tokyo may have more money and Kyoto more culture; Nara may have more history and Kobe more style. But Osaka has the biggest heart."
- Vikas Swarup


2


Heipä hei! Mulla on elämäni aikana ollut useampiakin blogeja, mutta ei enää moneen vuoteen, joten tuntuu tosi oudolta palata taas tähän hommaan. Ehkäpä voisin aloittaa ihan ensin esittelemällä itseni.

Olen siis 21-vuotias opiskelija Helsingin yliopistossa. Pääaineeni on Aasian tutkimus, "suuntauksena" Japani ja olen nyt saamassa juuri toisen vuoden päätökseen. Käytännössä opintoihini siis kuuluu japanin kieli sekä Japanin historiaa, kulttuuria ja yhteiskuntaa. Sivuaineina mulla on sosiaalitiede ja tietojenkäsittelytiede. Vapaa-ajalla joogaan, käyn salilla, soitan ukulelea ja tykkään liikkua luonnossa.

Tämän blogin perustamiselle minulla on yksi hyvä syy: lähden syyskuussa Japaniin, Osakaan, puoleksi vuodeksi vaihtoon! Tänne blogiin sitten kirjoittelen lähtövalmisteluista ennen sitä ja vaihdosta sitten jaan tänne kokemuksiani ja fiiliksiäni. Odotan innolla tulevaa seikkailua, vaikka välillä tuleekin hetkiä, jolloin jännitys ottaa vallan ja alkaa pohtia, oliko tämä sittenkään hyvä idea. Luultavasti tuleva puoli vuotta tulee menemään kuitenkin hujauksella ohi.


3


Pikkuhiljaa jännitys alkaa jo nousta. Tasan kolmen kuukauden päästä olenkin muistaakseni juuri Moskovassa odottelemassa jatkolentoa Tokioon. Tokioon on nimittäin aika paljon halvempi lentää kuin Osakaan, joten lennän ensin Tokioon, olen siellä ehkä pari päivää ja jatkan sitten Osakaan. Joko junalla tai jos oikein yritän säästää niin yöbussilla.

Suurinosa paperisodasta on jo käyty. Tällä viikolla pitää käydä vielä ottamassa id-kuva ja sitten lähetän taas lisää papereita. Ensiviikolla on rokotusaika. Otan ainakin japanin aivokuumerokotuksen ja B-hepatiittia vielä harkitsen. Muita rokotuksia en usko tarvitsevani.

Mutta miksi juuri Osaka? Olen ollut aiemmin kerran Japanissa ja silloin kävin vain Tokiossa. Vaikka rakastuin Tokioon täysin, halusin kuitenkin vaihtoon jonnekin muualle. Pallottelin pitkään Osakan ja Beppun välillä, mutta päädyin lopulta Osakaan. Jotenkin se kaupunki vain houkuttelee minua. Vaihdon aikana haluaisin myös matkustella. Niin Japanin sisällä, kuin myös esim. Hong Kongissa ja Etelä-Koreassa. Helmi-maaliskuussa vaihdon jälkeen tekisi mieli käydä myös etelämmässä, esim. Balilla, ennen Suomeen palaamista. Suunnitelmat ovat kuitenkin vielä hyvin auki, joten saa nähdä, mihin päädytään.

Mutta anyways, tervetuloa seuraamaan blogiani, jos vaihtokuulumiseni kiinnostavat! Myös instagramissa minua kannattaa seurata, koska tulen varmasti siellä olemaan aktiivinen. Ja tosiaan nyt jo ennen vaihtoon lähtöä aion kirjoittaa tänne lähtövalmisteluista, joten pysykäähän kuulolla! :)


1


(Postauksen kuvat ovat viime reissultani Tokiosta.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti